úterý 27. října

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv z ČR Odkazy:
  • Přehled nejzajímavějších článků z poslední doby Politická nezávislost Rady České televize:
  • Místopředseda Rady ČT Vladislav Kučík kandiduje za sociální demokraty do komunálního úřadu v Praze 2! (Tomáš Pecina) Sdělovací prostředky:
  • O předpojatosti novinářů, aneb Už jste přestal bít svoji ženu? (Milan Šmíd)
  • Lidové noviny známkují vládu, známkujme Lidové noviny (Ivan Vágner)
  • Všichni novináři nejsou špatní, viz Alexander Kramer (Marie Lipoldová) Ministr zemědělství Jan Fencl:
  • Ministr zemědělství Jan Fencl zastává mnoho funkcí v soukromém sektoru a je i členem Agrární komory! Projevy českého prezidenta:
  • Solidarita s trpícími: Havlovo dilema (Jiří Jírovec) NAFTA, EU a ČR:
  • Ještě jednou k argumentaci Táni Zajícové (Petr Paleta) Postoje v ČR a v zahraničí:
  • Český internet - ostrůvek ztracený v oceánu? (ROZŠÍŘENO V ÚTERÝ ODPOLEDNE (Vratislav Kuška) Děti Země:
  • Primátor Jan Koukal upřednostňuje v Praze automobily Češi v Americe a dvojí občanství:
  • Jiřina Fuchsová žádá prezidenta Havla o rychlou restituci svého majetku, do 28. října 1998



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Český internet - ostrůvek ztracený v oceánu?

    Vratislav Kuška

    Rozšířená verze, úterý odpoledne

    Doslo k omylu. Poznamku Cesky Internet jsem Vam poslal pouze jako dokresleni k faktum z dopisu panu P., je pouze casti nasledujiciho. Muzete, prosim, uverejnit chybejici cast s vysvetlenim, nebo i samostatne? Ctenari uz si patricne souvislosti vytvori sami. Odsuzujici dopisy jsou z diskusni skupiny, dalsi dva jsou obchodni korespondenci a zverejnovani obchodni a uredni korespondence je bezne.

    Myslim, ze fakta dokazuji vice nez cela uvaha a v kazdem pripade ji vhodne doplnují. Verim, ze vypovidaji nejen o podminkach na ceskem internetu, i kdyz Internet dava vzhledem k malym nebo zadnym znalostem vetsiny zakazniku, podvodnikum vetsi moznosti, nebo alespon usnadnuje jejich "praci".

    S pozdravem a omluvou,

    vk

    Souvislosti aneb nejen zhrzené milenky

    Prolog

    >From: Ladislav Zajicek elzet@watson.bajt.cz

    To: Multiple recipients of >list www-commerce@bajt.cz

    Subject: Uz je v tahu (was: Nabidka vyhodnych investic...)

    X-Comment: Vyuzivani WWW pro komercni ucely MIME-Version: 1.0

    >On Sat, 24 Oct 1998, Vratislav Kuska wrote:

    >>Vazeni pratele,

    >>mate zajem o domeny

    >Tenhle povestny drzec a vopruz uz ma zakazany pristup.

    >L. Zajicek, Bajt

    Dej:

    Dopis c. 2

    From: "Petr Slovak" petr@trilog.cz

    To: Multiple recipients of list www-commerce@bajt.cz

    Subject: RE: Uz je v tahu (was: Nabidka vyhodnych investic...)

    X-Comment: Vyuzivani WWW pro komercni ucely

    MIME-Version: 1.0

    > > Tenhle povestny drzec a vopruz uz ma zakazany pristup.

    No, konecne. Ten uz mi uziral nervy v teto konferenci pekne dlouhou dobu.

    Petr Slovak

    Trilog, s.r.o.

    http://www.trilog.cz

    e-mail: petr@trilog.cz

    telefon: 0603 / 501 642

    SMS: +420603501642@sms.paegas.cz

    Dopis c. 1

    >Envelope-to: abcint@fox.nstn.ca

    >Comments: Authenticated sender is TPetr@mbox.trilog.cz

    >From: "Petr Slovak" petr@trilog.cz

    >Organization: Trilog, s.r.o.

    >To: Vratislav Kuska Vratislav.Kuska@usa.net

    >Date: Wed, 20 May 1998 10:55:26 +0200

    >MIME-Version: 1.0

    >Subject: Re: Zakazka pro internetovou firmu (kanadsky podnik hleda

    >Reply-to: petr@trilog.cz

    >Priority: normal > > >Z vaseho mailu nebylo jasne, jestli mate zajem o pomoc pri priprave >casopisu do >elektronicke podoby nebo hledate server, kam by se eventualne mohly stranky >umistit.

    >V obou pripadech muzeme pomoci a udelame to radi a kvalitne. Navrhovat >nejakou >cenu na zaklade informaci, ktere jsem z vaseho mailu ziskal, nema vubec cenu. >Pro blizsi orientaci (v jakem rozmezi se nase ceny pohybuji) doporucuji nas >cenik: http://www.trilog.cz/prices.htm >

    >V ceniku jsou ceny za standardni sluzby. Samozrejme zakazka typu >"elektronicka >verze tisteneho casopisu" neni standardni zakazkou, na kterou by se dala dat >cena podle nejake sablony, ale k takove zakazce pristupujeme individualne. > >Pro predstavu o nasich schopnostech doporucuji stranku: >http://www.trilog.cz/customers.htm > >A specialne bych si dovolil upozornit na tyto stranky nasich zakazniku: >http://www.realit.cz

    >http://www.multiservis.cz

    >http://www.czechcrystal.com

    >http://www.imagetheatre.com > >Pokud budete zajem o dalsi informace, rad vam je poskytnu. > >S pozdravem Petr Slovak >

    >Petr Slovak

    >Trilog, s.r.o.

    >Http: http://www.trilog.cz/

    >E-mail: petr@trilog.cz

    >Telefon: (+420) 2 / 205 131 06, linka 220, 271

    >Mobil: (+420) 603 / 501 642

    >Adresa: Vanickova 5/1, Praha 6, 160 00

    Sloni a nekteri lide si pry pamatuji hodne dlouho, kdyz maji pocit, ze jim nekdo ublizil.

    Dopis c. 2

    >From: "Ing Jiří Nevrkla" rratio@traveller.cz

    To: Multiple recipients of >list www-commerce@bajt.cz

    Subject: Re: "Pripad" V. Kuska

    >X-Comment: Vyuzivani WWW pro komercni ucely MIME-Version: 1.0

    >X-MIME-Autoconverted: from 8bit to quoted-printable by smv07.globecomm.net >id MAA03395

    >Uz jsem schtel kvuli nemu odhlasit z konference protoze Ty jeho zpravy to >byla hruza. Diky, meli jste jej odpojit jiz drive.

    >Jiri

    >rratio@traveller.cz

    Dopis c. 1

    >Envelope-to: abcint@fox.nstn.ca

    >From: "=?windows-1250?B?Smn47SBOZXZya2xh?=" rratio@traveller.cz

    >To: abcint@canadamail.com

    >Subject: =?windows-1250?B?bmFi7WRrYSA=?

    >Date: Wed, 20 May 1998 19:08:28 +0200

    >MIME-Version: 1.0

    >X-Priority: 3

    >X-MSMail-Priority: Normal

    >X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.2106.4

    >X-MIME-Autoconverted: from 8bit to quoted-printable by mx05.globecomm.net

    >id NAA21569 > >K nabidce vystaveni stranek kanadske firmy. > >Nase bezna cena je 500,-Kc za 1MB. Podle rozsahu je mozno se dohodnout na >snizenĚ. VlastnĚ sprava je za 1.000,- Kc pausal za mesic plus pripadne >naklady pri prehravani na sever tj. bezny poplatek telecomu v nocnich >hodinach. > >Ing. Jiří Nevrkla

    >RRATIO consulting s.r.o.

    >rratio@traveller.cz

    >0603/529277

    Moje vina. Nemam nabizet, kdyz vim, ze se na vsechny nedostane.

    v.k.

    Vice na

    http://www.scenemaker.com/anon/1582/cover.dhtml

    Epilog:

    Pravy duvod me neoblibenosti u mnohych vladcu ceskeho Internetu:

    Cesky Internet - ostruvek ztraceny v oceanu? aneb Lide ruznych mravu maji vetsi potize se dorozumet nez lide mluvici ruznymi jazyky

    Chteje pomoci krajanum a zavdecit se kanadskemu zakaznikovi, ktery hleda firmu na tvoreni internetovych stranek, inzeroval jsem na ceskem Internetu. Mel jsem pocit, ze priblizne tisic korun na hodinu by mohla byt velmi slusna moznost vydelku na ceske pomery a zakaznik by usetril, americke firmy uctuji za spickovou praci vice.

    Zajem byl znacny, ale pripominal spise zajem o penize bez zajmu o duvod k jejich ziskani. Od podvodniku, kteri vydavali praci jinych za vlastni, az po amatery, kteri zrejme pracuji ve stylu "Kolik policajtu je zapotrebi k zasroubovani zarovky? Osm. Jeden si stoupne na stul a drzi zarovku, sest tim stolem otaci a jeden jim veli."

    Prevedeno do tohoto kontextu, nabidka znela: zasroubovani zarovky, osm lidi, hodinu priprava, dve hodiny provedeni, celkem dvacetpettisic korun s moznosti slevy pri zasroubovovani vetsiho mnozstvi zarovek. I slaby naznak pochybnosti se setkava s hnevivym vysvetlenim, ze k PROFESIONALNIMU zasroubovani zarovky, tak, aby spravne svitila, je zapotrebi nejmene tri hodin a osmi pracovniku. Vetsinou se doda pochybnost o inteligenci a znalostech cloveka, ktery to nevi. Dostaval jsem a dostavam nabidky, ktere, pokud jsou mineny vazne, svedci o nizke technicke nebo moralni urovni nabizejicich.

    Asi jsem precenil situaci, cesky talent v umeni, architekture, vystavnictvi, vede a dalsich oborech se zatim asi nestacil projevit ve sfere Internetu. Ale vyjimka potvrzuje pravidlo, hledani zatim nevzdavam.

    Nevylucuji tez, ze jde o nepochopeni z me strany. V soucasne CR i rozumni lide, ovlivneni jakousi mystickou komunistickosocialistickokapitalistickou ideologii, tvorici ceny ne na zaklade hodnoty nabizeneho, ale na zaklade predpokladane schopnosti zakaznika platit, casto povazuji za normalni situaci kdy napr. cena sto dolaru na osobu a den (ubytovani ve trihvezdickovych hotelich, doprava, jidlo, vstupy, cesky mluvici pruvodce) v Americe pro turisty z CR je povazovana za prilis vysokou a cena stopadesat dolaru na osobu a den v CR ve dvouhvezdickovych hotelich (oficialne tri az ctyrhvezdickovych, ale klasifikace v CR a v Americe se lisi) pro turisty z Ameriky za velmi nizkou (prave tento tyden jsem dostal nabidku za stopadesatctyri dolaru na osobu a den, presentovanou jako mimoradne nizkou a tudiz vyhodnou). Jednou se mi dokonce stalo, ze ceska cestovni kancelar, ktera povazovala cenu sto dolaru denne za cesky mluviciho pruvodce v Americe za nehoraznou, pozadovala za anglicky mluviciho pruvodce v Praze petset dolaru na den. Ma to svou logiku, vedouci k presvedceni o absolutni spravnosti podobneho jednani: cesky umi v CR kdekdo, takze nejde o znalost hodnou zvlastniho ohodnoceni. Znalost anglictiny je stale vzacna a tudiz cenena.

    At clovek chce nebo nechce, je ovlivnen prostredim, ve kterem zije. Tvoreni cen na zaklade schopnosti zakaznika urcite ceny platit je v Americe sice bezne, ale i v pripade, ze jde temer o podvod ("znackova" teplakova bunda za dveste dolaru), jde o podvod profesionalne zduvodneny a provedeny, takze zakaznici se nejen neciti osizeni, ale citi se naopak zvyhodneni tim, ze se jim dostava moznost si koupit neco tak vzacneho a hodnotneho. Zakaznik si nekupuje teplakovou bundu, ale prestizni znacku, ktera pozadovanou cenu ma. Vybudovani prestize znacky stalo velke penize a investori maji pravo dostat svoji investici se ziskem zpet. Cesky pristup pripomina spise obchodovani trhovce ci podomniho obchodnika, ktery vydava mosazny krouzek za zlaty prsten. Americka reklama malokdy rika pravdu, ale nikdy nelze. Ve vetsine pripadu cena odpovida hodnote - Cadillac stoji vice nez Chevrolet, ale zakaznik dostane vice. Jen podvodnici se v Americe snazi prodat Chevrolet za cenu Cadillaca.

    Jina zeme jiny mrav. Lide ruznych mravu maji nekdy vetsi potize se dorozumet nez lide mluvici ruznymi jazyky.

    Vratislav Kuška



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|