čtvrtek 25. února

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv z ČR Odkazy:
  • Přehled nejzajímavějších článků z poslední doby Vztahy ve střední Evropě a Evropská unie:
  • Češi a Poláci o deset let později (Tim Snyder, Prospect) České soudnictví a dvojí občanství:
  • Má dcera byla protiústavně zbavena českého občanství (Aja Bufka) Sdělovací prostředky:
  • Čulík a Nova (Petr Jánský)
  • "Frost on Sunday" BBC TV a  "Kotel" TV Nova (Douglas Paine) Reakce:
  • Pecina a NATO (Jiří Jírovec)
  • Poznámka k článku Josefa Schrabala (Jiří Jírovec)
  • Jan Čulík zcenzuroval můj rukopis (Josef Schrabal) Děti Země:
  • Kormoráni na Tovačovsku - odvolání zamítnuto
  • Chce ministr Kužvart stavět dálnici v ČHKO?
  • Primátor Liberce předstihl senátora Sobotku Oznámení:
  • Vychází netový třítýdeník Zélos, zaměřený na umění, přírodu, vesmír, společnost a estetické chápání všeho zajímavého kolem nás
  • Prohlášení Čtyřkoalice k 51. výročí komunistického puče



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Chce ministr Kužvart stavět dálnici v ČHKO?

    Děti Země

    Stanovisko k rozhodnuti ministra zivotniho prostredi Milose Kuzvarta ze dne 19.2.1999, kterym rusi rozhodnuti odboru ochrany prirody MZP ze dne 20.11.1998 o neudeleni vyjimky ze zakona c. 114/1992 Sb. pro pruchod dalnice D8 pres CHKO Ceske stredohori a celou vec vraci spravnimu organu k novemu projednani a rozhodnuti.

    Deti Zeme nesouhlasi s argumentaci rozkladove komise i rozhodnutim ministra pokracovat ve vystavbe dalnice pres chranenou krajinnou oblast Ceske stredohori. Ministr nejen nepotvrdil neudeleni vyjimky, ale dokonce poklada pruchod dalnice timto uzemim za zduvodneny, prestoze je zname jine reseni, ktere se CHKO vyhyba, je dokonce levnejsi a drive uskutecnitelne.

    "Udivuje nas, ze ministr sve rozhodnuti opira o nektera predchozi rozhodnuti, o nichz je znamo, ze z pravniho i vecneho hlediska vykazuji zavazne nedostatky. Jde zejmena o vladni usneseni o koncepci site dalnic a rychlostnich silnic z roku 1993, ktere nema pravni ucinnost, protoze bylo prijato v rozporu se zakonem c. 244/1992 Sb., kdyz tato koncepce nebyla posouzena z hlediska vlivu na zivotni prostredi," komentuje sve rozladeni RNDr. Miroslav Patrik, vedouci sekce Za ekologicky cistou dopravu.

    Zcela pochybne je svevolne rozhodnuti byvaleho odboru uzemnich vazeb MZP o vyberu koridoru pro dalnici pres CHKO, kterym byl znehodnocen navazujici proces EIA a ucinek souhlasneho stanoviska MZP z listopadu 1996. Toto stanovisko ma navic i zavazne procesni nedostatky a Deti Zeme proti nemu podaly stiznost s navrhem na jeho zruseni. Tim se vsak po cele dva roky a ani po urgenci v rijnu 1998 MZP nezabyvalo.

    Deti Zeme jako ucastniky spravniho rizeni, v nemz haji zajmy ochrany prirody v CHKO proti jejimu poskozeni dalnici, take prekvapuje pozadavek ministra, aby cit.: "spravni organ v soucinnosti s  ostatnimi ucastniky rizeni byl napomocen investorovi v hledani vhodneho reseni k realizaci zakladniho zameru, tj. pruchodu CHKO". K  teto "spolupraci" vsak neni MZP jako spravni organ vybaveno ani odbornym zazemim, ani kompetencemi.

    Ministr take ve svem rozhodnuti zavazal spravni organ 1. stupne - odbor ochrany prirody sveho ministerstva, aby investorovi cit.: "sdelil podminky, za nichz by bylo mozne o udeleni vyjimky uvazovat", to znamena, jak dalnici v CHKO postavit. Pritom je paradoxni, ze o tom, zda podminkam MZP pro pruchod dalnice pres CHKO vyhovi investorovo reseni, by podle ministrova rozhodnuti mel rozhodnout sam investor. Neni to ustupek ministra zivotniho prostredi dalnicni lobby?

    Podle nazoru Deti Zeme vsak ministr nemuze rezignovat na  povinnosti, ktere pro neho vyplyvaji ze zakona o ochrane prirody a  krajiny a odmitat reseni, ktera zakon beze zbytku respektuji. Vzhledem k tomu, ze ani na nemecke strane neni vystavba dalnice optimalnim resenim, je v kazdem pripade nutne dopracovat a podrobne posoudit take reseni jina, koncepcne odlisna. Jednim z nich je i  navrh Deti Zeme na levnejsi, stavebne jednodussi a ekologicky setrnejsi prelozeni trasy E55 do koridoru Most - Freiberg. Tento navrh jiz take ziskava podporu na Mostecku i u nemeckych oficialnich cinitelu.



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|