pondělí 24. ledna

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Naprostý konec funkčnosti zpravodajství České televize?
  • Generálním ředitelem ČT se prý má stát Kamil Čermák (Jan Čulík) Služba veřejnosti nebo spíš její absence:
  • Proč nikdo nekritizuje Český telecom? (Jan Čulík) Česká televize:
  • Nebyl jsem škůdce ani spasitel (Ivan Kytka)
  • K diskusi o novele zákona o České televizi (Eva Dubová) Mathé ano či ne - polemika s Janem Čulíkem:
  • Opravdu mlhavé argumenty ? (Eva Dubová) Týdeník Reflex:
  • Jaký by měl být nový ředitel České televize (Jan Čulík) Praha:
  • Kavárna Slavie (Jan Lipšanský) Česká státní správa:
  • Parlament podporuje činnost mafií na území ČR (Michal Škop) Česká politika - Jsem nad tím blázen??
  • Bamberg: Od začátku ale bylo známo, že Vízek dokument zfalšoval! (Jan Konvalinka) Týrání zvířat:
  • Pes poslaný v balíku (Ivan Hoffman) Češi v zahraničí:
  • Čechům v Americe: Výzva na záchranu české Národní budovy v New Yorku (Jan Krondl)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Proč nikdo nekritizuje Český telecom?

    Jan Čulík

    Český telecom přešel koncem minulého roku od stanovování cen za telefonní hovory prostřednictvím počítadel na ústřednách ke stanovování cen hovorů pro telefonní účty na základě podrobných informací o jednotlivých hovorech (denní doba, délka trvání, kam se telefonovalo), které má Český telecom nyní z digitálních ústředen k dispozici.

    V dřevěným byrokratickým jazykem formulovaném dopise, který rozeslal telefonním účastníkům loni v listopadu Kamil Čermák jako výkonný ředitel SPT Telecomu pro prodej a marketing, se uvádí, že Český telecom sice nyní má k dispozici podrobné informace o denní době, o délce trvání každého jednotlivého hovoru i o tom, kam se telefonovalo, avšak telefonním účastníkům je nehodlá zatím zpřístupnit, přestože v jiných zemích je praxe telefonních účtů, rozepsaných (itemizovaných) na jednotlivé hovory běžná už léta. Jak napsal nedávno Jan Lipšanský, ten, kdo je v ČR s telefonním účtem nespokojen, musí se dostavit k reklamaci osobně kamsi na telefonní úřad v Praze a tam mu rozpis hovorů uskutečněných jeho účastnickou stanicí ukáží na počítačové obrazovce. Chce-li seznam hovorů vytisknout, Telecom mu účtuje 60 haléřů za každý vytištěný řádek.

    Kromě toho, přestože má Český telecom podle přiznání Kamila Čermáka nyní k dispozici přesné informace o telefonních hovorech svých účastníků, i nadále účtuje účastníkům poplatky za telefon podle nehorázných, tříminutových impulsů. Voláte-li tedy 6 minut a jednu vteřinu, naúčtuje vám Český telecom hovor za celých 9 minut.

    Je to arogance, protože technologie už dávno umožňuje účtovat lidem hovory po vteřině. Ukazuje se také, jak neznalí byli čeští privatizátoři SPT Telecomu. Vyjednával-li Karel Dyba s holandskými činiteli o privatizaci SPT Telecomu, měl snad proboha požadovat, aby privatizace vedla ke stejnému standardu uživatelských služeb, jaký existuje na Západě. A k tomuto běžnému standardu bezpochyby patří telefonní účet rozepsaný na jednotlivé hovory i účtování plateb po vteřinách, nikoliv po tříminutových intervalech.

    Záhadou je, že tyto skutečnosti málokdo v České republice kritizuje. Kolik vyšlo v novinách článků o těchto skutečnostech? Že by to bylo dobrou PR obřího podniku SPT Telecom?

    Odnášejí to nakonec samozřejmě zákazníci. Ale komu snad záleží na nich...



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|