pátek 10. března

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Poslanci a Česká televize:
  • Odvolají-li poslanci Radu ČT, zdiskreditují se tím sami! (Ivan Hoffman) České soudnictví:
  • Otevřený dopis Královopolské a.s. Brno: Nebuďte seriózní! (Miroslav Jandora) Skrytá reklama v českém tisku:
  • Školení o tom, jak klamat důvěřivce a přijít si přitom na slušné peníze (Štěpán Kotrba) Rada Českého rozhlasu:
  • "Ozvěny dne Plus jsou nepřípustný bulvár" České televize:
  • Jak byl financován seriál "Naskočíme?" (Nikolaj Savický) Svět:
  • Špión v NATO prý prozrazoval Srbsku plány leteckých útoků Internet:
  • Velká Británie: postupný přechod k přístupu na internet bez telefonních poplatků Svět:
  • Bush a Putin: dva muži, o nichž nic nevíme, kteří pravděpodobně budou brzo vládnout světu Nátlakové skupiny:
  • Zaniklý židovský hřbitov kulisou zbytečného dramatu (František Roček) Reakce:
  • Bytová otázka: Odpověď panu Paříkovi (Tomáš Petr) Česká politika:
  • Žádná solidarita (Ivan Hoffman) Pozoruhodný parlamentní stenografický záznam:
  • Jak český parlament zakazoval (pro modré? oči Madeleine Albrightové) vývoz průmyslových výrobků do Íránu (nenatáhne se jako součást Kompletních BL.)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Školení o tom, jak klamat důvěřivce a přijít si přitom na slušné peníze

    Štěpán Kotrba

    název: Jak zvládnout internet
    datum: 8. 3. 2000
    médium: Právo, str. 4
    rubrika: Trhy a ekonomika
    autor: (jn)

    Evergreen této rubriky, firma Omniego Praha se postarala o kolosální překvapení. Nejen že se nově zaštiťuje ve středečním Právu spoluprací s jakýmsi Internetem 21 (firma toho názvu neexistuje), ale při pátrání po identitě toho subjektu jsme si potvrdili (upozornění opět zaslal jeden čtenář), že TATO FIRMA NEEXISTUJE TAKÉ.

    Omniego neexistuje?

    Telefon do "firmy" se řadu dní ozýval jako záznamník. Vzkaz jsem nenechával a počkal jsem, až se dovolám. Dnes se konečně povedlo vyměnit nahraný hlas za živý.

    Na druhém konci redakčního záznamového telefonu se ozvalo starším, unaveně kuchyňským ženským hlasem "Omniego, prosím..." a já jsem (aniž jsem se představil jako novinář) vyjádřil přání zúčastnit se kursu o "telekomunikačním médiu nového tisíciletí", jak je vznosně nazván Internet v článku středečního Práva.

    "A to je pro firmu, nebo jen pro vás?" Prý si firma pronajala jakousi internetovou kavárnu a tam se moc lidí asi nevejde... Dozvěděl jsem se, že jsem se dovolal přímo "paní ředitelce" - majitelce firmy. Na dotaz, že jsem firmu nenašel v rejstříku podnikatelů na serveru ARES, mi uvedená dáma (ze které se vyklubala jakási Miroslava Maxová), sdělila, že to jsem ani nemohl. Protože ona má "živnostňák" na obchodní jméno úplně jiné - Maxová. Ale že může používat jméno Omniego, protože má vyjádření patentového úřadu, že může používat ochrannou známku OMNIEGO PRAHA. Svérázný výklad živnostenského zákona... Nicméně jak jsem s údivem pochopil vzápětí, dodnes to paní Maxové vycházelo.

    Tak chcete to školení?

    Otázku o znění živnostenského zákona odbyla paní majitelka konstatováním, že je to normální. A už nervózně dodala, jestli prý chci to školení, nebo ne...

    Otázku po vzdělání odbyla paní Maxová tím, že ona školu samozřejmě má, a praxi též. "Jakou školu?" zeptal jsem se naivně, mysle si, že paní Maxová je PaeDr., absolventka katedry výchovy a vzdělávání dospělých či zprivatizovaná zaměstnankyně nějakého pedagogického výzkumáku...

    Odpověď byla lakonická a šokující: "Gymnázium a nástavbu."

    "Jakou nástavbu?"

    "No .-- nástavbu, ale já to hlavně organizuju...".

    Po další chvíli zvědavých až drzých dotazů jsem přiznal barvu (i totožnost a profesi). Přitom jem se dozvěděl, že paní Maxová už takto "podniká" od roku 1995, že v Právu inzeruje v rubrice ekonomika své služby po dobu 5 let. Prý s plným vědomím šéfredaktora. Poznamenal jsem, že se zeptám vedení redakce na pravdivost její bezelstnosti. Již Josef Švejk tvrdil, že přiznání ztěžuje zapírání.

    Dozvěděl jsem se, že to není inzerce, že to jsou redakční články a nemám se prý ptát jí, ale dotyčné redakce. A že prý je čistě věcí dohody mezi ní a redakcí Metra či Ekonomu, jakou formu zvolí... Zasmál jsem se s poukazem na oprávněnou starost Finančního úřadu. A že prý jí kladu otázky jako FBI. A že ona po telefonu mi dávat rozumy nebude. ...

    Čuchám, čuchám super-ego...

    A tak jsem se rozhodl pátrat dál. Adresa míří do paneláku v Jižním městě (Mapa Prahy), telefon není registrovaný ani na firmu, ani na osobu (www.iol.cz). E-mail je nyní na freeweb Seznam, dříve byl na jakýsi soukromý server Sinet. Živnostenské oprávnění (http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ ares_fr.html) je vedeno u Místního úřadu městské části Praha 11, Chodov na jméno Miroslava Maxová (žádné OMNIEGO PRAHA - IČO  62423207:   http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/are s_det.cgi?pce=1915487&por=1&text=html&prg=rzp&JS=1)  s oprávněním pořádat od 2.11.1994 kurzy a semináře a provádět "Pomocné stavební práce nevyžadující odbornou kvalifikaci" a vedená ve statistice SNA jako podnikatelská kategorie "Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku", "Domácnosti". Kombinovaná ochranná známka je registrovaná od 14.11.1995 pod č. 105905 se zněním "OMNIEGO PRAHA" pro kategorie (35) poradenská činnost v oblasti péče o zaměstnance; (36) poradenská činnost v oblasti finanční; (41) provádění kurzů a seminářů, zprostředkovatelská činnost v oblasti kultury a vzdělávání. Ještě před rokem firma používala pro své kurzy prostory hostelu Sport klub ARITMA. Ceny kurzů byly tehdy pěkně mastné. Jak za školení v Ambassadoru.

    Jak organizovat kuchyňskou firmu, aby obstála v tvrdé konkurenci

    3350,- Kč jste vydali jako nic za zjištění, jak se stát "dokonalý tiskový mluvčí" (spolu s tím, že jste poznali "obraz mediální krajiny" v Čechách), což vám sdělila jakási paní Viktorie Kafková či 7500,- za kurs grafologie.

    Ten je vícestupňový a po absolvování 90 hodin úvodu si můžete připlatit ještě cca 2500-4000,- Kč a dozvědět se ještě více. Pak určitě už budete moci nabyté vědomosti zpeněžit například tím že budete učit témuž další nadšence... Rovné tři tisíce jste zaplatili, chtěli jste-li se dozvědět během jediného dne "Jak vytvořit optimální organizační strukturu podniku pro budoucí prosperitu" od Doc. Ing. Jiřího Dědiny, CSc.

    Paní Venuše Matějková vás zase za 1850,- Kč upozornila, "Jak předejít účetním omylům". "Organizačnímu chování" vás naučil pan Dědina "podle zahraničních videokazet" za rovných 3650,- Kč a jeden den. No řekněte - baťovská cena, ne? Škoda, že uvedení "odborníci" neškolili i naše předchozí vlády.

    Kapitalisticky dělnická univerzita ve fialovém saku

    Při vyhledávání v serveru Seznam bylo nalezeno 88 odkazů na deník Právo a 1 na týdeník Respekt. Nic víc. Až v jednom starém článku v Právu jsem našel z dob bohatších na důvěřivé naivky adresu www prezentace http://www.sinet.cz/omniego Hurááá. Několik titulků mne zaujalo. Šíře záběru tohoto školícího molocha o několika lidech je úžasná. Proč vlastně existuje Karlova universita?

    Jak využívat masmédia, Jak kontrolovat finance, Jak zvládnout grafologii, Jaké jsou základní funkce podnikového managementu, Jak totálně restrukturalizovat pracovní postupy v podniku, Intenzívní kursy němčiny, Umění společenské komunikace, Jak organizovat firmu, aby obstála v tvrdé konkurenci, Co přináší reengineering, Jak organizačně usměrňovat chování svých zaměstnanců, Řízení jakosti ve výrobní firmě, Umění sociální komunikace, a tak dále, a tak dále.

    Co říci na závěr? Snad raději nic. Za novináře by měla mluvit fakta. Za šéfredaktora či vydavatele jeho list.

    Seriál o skryté reklamě v médiích:

    Skrytá reklama: Šerlok v Právu chybí

    Cestovatelská skrytá reklama v Právu   Bundle věčného jara

    "Cestovatelská" skrytá reklama - kde jinde, než v MfD Haider sem, Haider tam, nám už je to všechno jedno...

    "Cestovatelská" skrytá reklama - tentokráte zase v MfD MfD plná komerce? Může se hodit

    Skrytá reklama - tentokráte zase v Právu Tvorba a užití propagace editorem Práva?

    "Cestovatelská" skrytá reklama - tentokráte opět v MfD Zamilovaný redaktor MfD

    "Cestovatelská" skrytá reklama - tentokráte v MfD Svatá boží prostoto...

    Fischer: "Cestovatelská" skrytá reklama v sobotním Právu  Musíte vidět... tu prostoduchost

     Další materiály na stejné či podobné téma:
     Smějí novináři vstupovat aktivně do politiky? Jak je tomu v Británii?
     Odpověď na otázku týdeníku Reflex: Sdělovací prostředky v České republice
     Jak média přicházejí o nevinnost     
     Česká média pod vlivem soukromých zájmů a PR agentur? Slyším trávu růst?
     Válka policistů, postižená husa a jak to vlastně je...
     Vladimír Mlynář chce za deset let kandidovat na prezidenta ČR 
     a Česká televize ho bude už od nynějška systematicky filmovat
     Lobbují některé složky policie samostatně ve veřejnoprávní televizi?
     Ovlivňují v České republice inzerenti sdělovací prostředky?
     Jak je propojená sportovní redakce ČT se sponzorskými aktivitami některých zájmových skupin
     Čert kálí na větší hromadu - pravicový bolševismus v českých médiích
     Kdo si myslí, že média nelžou, ať nezvedá ruku
     Mediální manipulace za desítky milionů ročně: Ministryně Kořínková "asi něco ví" o korupci českého tisku, doufejme, že odvolají Peltráma!
     Právo vědět (bez uvozovek!) nebo povinnost řešit?



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|