středa 6. října

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled událostí Odkazy:
  • Soubor nejzajímavějších článků z poslední doby Mají Rusové zájem na české televizi?
  • Ruský mediální magnát koupil 17,5 procent CME (Milan Šmíd) Česká politika a EU:
  • Hledání škůdců (Ivan Hoffman) Británie: ať žijí zprivatizované železnice!
  • Velké železniční neštěstí Školství:
  • Jenže kvalitním zahraničním vzděláním učiníte své syny nekompatibilními s českým prostředím, pane Madero (Marek Houša) Britské školství:
  • Britské školství v krizi, část III.:Politický převrat vytvořil katastrofu ve školství (Guardian) Armáda a manipulace:
  • O ochuzeném uranu a kanadských skandálech (Jiří Jírovec Špatně placení čeští lékaři:
  • Ad Nekorektnost argumentace dr. Sojky (Peter Erbák)
  • O vydírání a kolektivním terorismu (Jindřich Pařík) Mobilní licence:
  • CRYSTEL se dotazuje na odvolací postupy Ekologie v ČR:
  • Výstava o dioxinech v Prachaticích (Děti Země) Češi v zahraničí, podpořte protestní akci Čechů v Americe!
  • Protest proti návštěvě Libuše Benešové v Kanadě a v Mexiku



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Jenže kvalitním zahraničním vzděláním učiníte své syny nekompatibilními s českým prostředím, pane Madero

    Marek Houša

    Vazeny pane Madero,

    diky za uprimne vyliceni skolni historie vasich synu. Velice si vazim vaseho clanku i jako navodu pro ostatni.

    Mam s ceskym skolstvim podobnou zkusenost:

    Na zakladni skole jsem byl prumerny zak. Mel jsem sice uz tehdy na vic, ale vyzadovalo by to zvlastni pristup. Jiny, nez bylo v 80. letech na zakladnich skolach zvykem. Kdyz se na to tak divam zpet, zda se mi, ze jsem sve mladi promrhal. Rodice se sice snazili me zapojit, ale ja jim v tom branil.

    Dokonce jsem neprosel prijimackami (matematika) na jedno konkretni gymanzium. Dostal jsem se na odvolani na stredni prumyslovou skolu. Kde jsem byl opet prumerny. V podprumerne tride. Az v poslednich rocnicich jsem se zacinal pod tlakem sveho otce zlepsovat, protoze si pral, abych studoval vysokou školu. Pri priprave na prijimaci zkousky pak uz moji rodice neponechali nic nahode. Musel jsem se pilne doucovat. Maturita byla 1,2,1,2 a prijimacky snad 1,1,1.

    Presto, ze podobny vysledek se dal vytusit uz s predstihem, presto jsem nedostal na stredni skole doporuceni ke studiu na vysoke skole (tehdy velmi dulezite) s vysvetlenim, ze nejsem studijni typ!

    Stejne jsem se na technickou vysokou skolu s vynikajicim vysledkem z prijimacek dostal. Prijimacky jsem delal jeste za totality a vedel jsem, proc jdu na techniku. Tuhle skolu jsem take absolvoval. Opet s prumernymi vysledky, ale v predposlednim rocniku jsem byl jeden z mala lidi, pripravenych odjet na pulrocni staz na spratelenou nemeckou skolu.

    Vyuzival jsem take moznosti studovat i netechnicke obory. Uz pri studiu jsem take pracoval v ceske pobocce exkluzivni zahranicni spolecnosti a studoval radu oboru od informatiky po hospodarstvi.

    Po skole jsem nastoupil ke globalne pusobici zahranicni spolecnosti, dodavateli informacnich systemu pro velke podniky. Delam ted to co me bavi, a jeste se pri tom mam dobre.

    O muj uspech se zaslouzila rodina. I kdyz me nedavali do vyberovych trid, stacilo, ze mi pomohli projit skolskym systemem, motivovali me k rozvijeni urcitych schopnosti a to mi pozdeji pomohlo ziskat dobre uplatneni.

    Abych vysvetlil sve prumerne vysledky. V rodine mame kriticky nazor na autority. At uz je za autoritu povazovana vyberova skola nebo konkretni pedagog. Nevazili jsme si tedy vyberovych trid a skol natolik, abychom se jim byli ochotni nejak zvlast obetovat. Tusili jsme take, co se za totality za tou vyberovosti casto skryvalo - mj. se toho dotykate ve vasem dopise.

    A ja sam si vice nez nekterych svych studijnich uspechu vazim situaci, ktere se mi podarilo zvladnout.

    Ke skolam jsem si odnesl spis negativni vztah. Formalnich skolnich zkousek se nebojim, ale nevyhledavam je. Nehromadim certifikaty. Radeji se ucim efektivneji sam nez na oficialnim skoleni. Nejsem ten spravny karierni typ.

    Rozsirovani vedomosti a zkusenosti je mi nade vse. Moje averze ke skolam mi ale ted brani se konecne rozhodnout, zda zacit studovat MBA. Tak a ted, kdyz jsem vam uprimnost oplatit uprimnosti, mi take dovolte si trochu rypnout :

    Nejste prilis fixovan na skolni uspechy svych deti? Vazite znamku kvalitou toho, kdo ji vystavil?

    Ve svych synech vychovavate elitu. Ale pro jinou spolecnost, nez v jake pak budou muset zit! Obavam se, ze vas nejstarsi syn bude muset zustat v zahranici, protoze ceska spolecnost uz ho nebude akceptovat. A ostatne ani ho nebude uspokojovat.

    Tim se dostavame k obecnemu problemu, spocivajicimu v tom, ze zivot v elitnim kolektivu, v elitni rodine, nepripravi dite na normalni zivot, kde je z 80% obklopovano lidmi s jinou (zivotni) kulturou. S nimi si pak nejspis nerozumi.

    Nebojite se, ze toto nastane?

    Pokud ne, mohu Vasemu starsimu synovi doporucit ze zkusenosti:

    a) Bud v zahranici zustat.

    b) Nebo se odtamtud rozbehnout svymi skvelymi studijnimi vykony tak, ze se mu tady podari preskocit rovnou do dobreho postaveni v nejake zahranicni spolecnosti nebo na ministerstvu. Ale pozor, musi to byt mezi zahranicni manazery.

    c) Nastoupit do poradenske firmy.

    Mejte se hezky a pozdravujte syny.

    Marek Housa



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|