středa 28. června

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv Odkazy:
  • Výběr nejzajímavějších článků z poslední doby Evropská unie:
  • Zabrání odpor Rakušanů vůči Evropské unii rozšiřování západoevropské organizace do středovýchodní Evropy? (Guardian) Sdělovací prostředky:
  • K návrhu zákona o rozhlasovém a televizním vysílání (pracovník jedné čelné mediální instituce)
  • Snaha o kontrolu médií v Evropě ČR diskvalifikuje (Iva Peringerová) Česká televize:
  • Pondělní Fakta ČT: reklamní pořad na objednávku ODS (Jindra Vavruška) O tajných službách v ČR:
  • Článek pana Bradáče nebyl útokem na Kavana, naopak (Štěpán Kotrba) IPB a česká ekonomika:
  • Toč kolo toč a Midas po česku (Jaroslav Pour) Reakce:
  • Nač máme Ústav pro jazyk český? (Jiří Janeček) Volební systémy a volební zákon v ČR:
  • O volebním zákoně a proporčním a většinovém systému (Jaroslav Štemberk)
  • Havlovo veto a většinový a proporční systém (Vojtěch Polák) Automobilismus:
  • Zákon o silničním provozu (Ivan Hoffman)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Zákon o silničním provozu

    Ivan Hoffman

    Provoz na silnici vypadá jinak, když ho pozorujeme od volantu a jinak když jdeme pěšky. Jinak se ovšem jeví i dvěma řidičům, z nichž jeden dodržuje předpisy a druhý riskuje. A konečně jinak se na dění na českých silnicích dívají lidé, kteří byli v autě jinými řidiči zraněni a zmrzačeni a jinak ti, kteří dosud měli štěstí.

    Právě různá životní zkušenost je asi důvodem rozdílných názorů poslanců na novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích.

    Má smysl omezovat rychlost jízdy?

    Nebylo by dobré povolit nějaké to pivo?

    Není přísné brát řidičské průkazy?

    To jsou některé z otázek, na které zákonodárci hledají odpověď.

    V situaci, kdy automobilů přibývá rychleji než silnic, a silničáři každým rokem řeší otázku, zda silnice v zimě prohrnovat, anebo z jara opravovat, a především v době, kdy potkat bezohledného řidiče není žádný problém, je liberální přístup k řidičům obtížně pochopitelný.

    Pouhý fakt, že na našich silnicích bylo za posledních deset let usmrceno či těžce zraněno téměř sedmdesát dva tisíc lidí, je důvodem ke zcela jiným otázkám.

    Například zda nebrat řidičské průkazy každému, kdo je na silnici nebezpečný, ať už kvůli tomu, že nedal přednost v jízdě, přejel plnou čáru, řídí opilý, anebo je krátkozraký a nemá brýle.

    Také by bylo možné uzákonit, že kdo automobilem jiného zraní, měl by mu být vůz zabavena, aby tak nemohl učinit i příště. Poslanci by měli dospět k zákonu, který občany pomůže účinně bránit proti těm řidičům, kteří je ohrožují.

    Jestliže povolí neomezenou rychlost, aniž by současně uzákonili drsný trest za rychlou jízdou způsobené nehody, měli by za důsledky sami nést trestní odpovědnost. Věřím, že by jim to řekl i řidič, kvůli kterému mám sešroubovanou páteř, kdyby spěch, kterým zavinil čelní srážku, přežil.

    Vysílá se ve středu 28. června ráno.


    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|