úterý 24. března

O B S A H

CO JE NOVÉHO V ČR:

  • Přehled aktuálních zpráv z České republiky: Česká republika:
  • Zeman si vybral nepřítele a sjednotil proti sobě pravici (Andrew Stroehlein)
  • Zeman Chooses His Enemy (Andrew Stroehlein) Politika v ČR:
  • K aktuální české politické scéně: Skandál kolem ČSSD ukazuje na její nestabilitu (Jindřich Ginter) K romské problematice:
  • Britští rodiče nechtějí ve škole romské děti (Jindřich Ginter) Británie a ČR:
  • Britští zemědělci se přesunují do střední Evropy (Independent) Velká Británie:
  • Chcete zbohatnout? Staňte se britským strojvůdcem!
  • Zavedení školného na britských univerzitách "odradí chudší studenty" Nacionalismus v ČR:
  • Katolická církev je, koukám, taky "naše"! (Jiří Guth) Zemské noviny o Jiřině Fuchsové a o Češích v Americe (trochu neuměle, ale v dobré vůli):
  • Někteří Čechoameričané chtěli odklad hlasování o NATO (Zemské noviny 23.3.1998)
  • Čechoameričané nepatří pouze do učebnic dějepisu (Zemské noviny 23.3.1998) Oznámení:
  • Nové vydání AmberZinu (Pavel Vachtl)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Být strojvůdcem je na zprivatizovaných britských železnicích neobyčejně výnosné zaměstnání

    V Británii u některých soukromých železničních firem nyní pracují strojvůdci, kteří dostávají plat ve výši 50 000 liber ročně (230 000 Kč měsíčně). Tak naléhavý je po privatizaci britských železnic nedostatek kvalifikovaných strojvůdců, že některé železniční společnosti jsou nuceny strojvůdcům dávat platy rovnající se platům ředitelů největších britských státních škol anebo manažerů středně velkých podniků. Tito strojvůdci nyní vydělávají více než piloti, pracující u malých leteckých společností.

    Nejvíce platí nyní strojvůdcům soukromá britská firma South West Trains. Někteří strojvůdci vydělali s maximálními přesčasy loni 52 000 liber a průměrný roční plat byl asi 35 000 liber.

    Loni se jen o vlásek této železniční firmě podařilo uniknout státní pokutě ve výši jednoho miliónu liber, neboť zrušila denně 39 vlakových spojů a propustila 70 strojvůdců. Od té doby byla firma nucena přijmout nové strojvůdce. Zaměstnává jich dnes 720 a pracují na naprosté maximum.

    Od té doby, co byly zprivatizovány britské železnice, ostře pokles počet nových strojvůdců, procházejících strojvůdcovskými kursy a soukromé železniční společnost se snaží přeplácením přetáhnout strojvůdce od konkurence.

    Lew Adams, generální tajemník železničního odborového svazu ASLEF, uvedl, že na britských železnicích chybí asi 450 strojvůdců a že se nedostatek strojvůdců bude ještě zhoršovat, a jejich platy dále porostou.



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|