![]() |
|
"Naše ceny padají rychleji než prezidentské kalhoty!"Aja Bufka
tvrdila minuly tyden reklama na pocitace v deniku Los Angeles Times, jehoz kazdodenni vytisk presahuje 1 milion.
Presidentsky skandal, jehoz ucastnici byla stazistka v Bilem dome Monica Lewinska se stal v USA horkym korenim multimedialni propagace. Vezmete si k tomu ctyrstrankovou reklamu navrhare Tommy Hilfigera, prave k dostani na novinovych stancich v poslednim cisle casopisu Vanity Fair a uvidite o cem je rec. Na prvni dvojstrance vystupuje statny muz z helikoptery, ktera pristala na zahrade Bileho domu. Nasledujici dve stranky ukazuji atraktivni mladou zenu, ktera sedi na stole, za kterym uraduje president.
V obou pripadech ukazuje reklama, jak rychle umi napodobit titulky, ktere dokazi upoutat pozornost. Znamena to, ze zadavatele a reklamni agentury prekrocili hranici dobreho vkusu? A je to vubec jejich problem?
Je pravda, ze zdejsi znalosti beletrie Capka jsou mizive a houba Vaclavka ani pejsek Dasenka by nikomu nic nerekly. Avsak predstava, ze by Hillary a Bill chteli zalovat uvedene reklamni spolecnosti za urazku hlavy statu, je ve zdejsi demokracii naprosto nerealna. Urazena jesitnost, uz vubec do domaci politiky nepatri.
A jak se na to divaji americti volici a zakaznici, kterych se to tyka nejvice. S usmevem, nekdy i s mirnym prudernim rozhorcenim, ale predvsim se bavi. Ve zdejsi demokracii nastesti posvatnou uctu k politikum, vstipovanou komunistickym rezimem, na vlastni kuzi doposud nezazili.
|
|
![]() |