čtvrtek 1. července

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Přehled událostí Odkazy:
  • Soubor nejzajímavějších článků z poslední doby Etika českého školství:
  • Jak se prodávají zkoušková zadání na Právnické fakultě UK(Jan Čulík)
  • Na pražské právnické fakultě se už ucho utrhlo (Michal Škop) Hrozba české demokracii:
  • Vyloučení Jana Křečka ze Syndikátu novinářů (Tomáš Pecina) Ideologická bigotnost politiků:
  • Ivan Langer: "Mediální zákon je také o konkurenci" (Milan Šmíd, Jan Čulík) Česká politika:
  • O odstupování (Jaroslav Veis, Český rozhlas, Radiožurnál) Svět:
  • Slovensko a Vatikán chtějí zabránit opatřením proti sexuálnímu útlaku žen (Guardian) Ocalan:
  • Turecko musí s Kurdy jednat (Guardian)
  • Moudré rozhodnutí tureckého soudu (František Roček) Reakce čtenářů BL na článek Jana Čulíka "Myšlení bolí":
  • Opravdu myšlení bolí? (Michal Žemlička)
  • Nesprávná dedukce (Richard Pleva)
  • Perly sviním? (Ludvík Vavřina)
  • Zveřejňujte statistiku jednotlivých článků BL (Daniel Tomek)
  • Předsudky (Vojtěch Polák) Ekologie v ČR:
  • Císařova varianta plzeňského obchvatu je právně neprůchodná (Děti Země)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Perly sviním?

    Ludvík Vavřina

    Vazeny pane Culiku,

    po precteni poslednich BL se mi zda, ze na Vas padla deprese.

    Lide nectou ty clanky, ktere Vy povazujete za dulezite a zajimave. Nektere porady mivaji nizkou sledovanost. Asi mate pocit, ze hazite ony prislovecne perly svinim.

    Jev, ze kazdy hleda v  clancich potvrzeni svych nazoru, povazuji za prirozenou lidskou vlastnost. Ze by vetsina vyhledavala v mediich veci, ktere jejich stanovisko vyvraceji, mi prijde divne.

    To, ze se pri vyberu ridime atraktivnimi titulky je asi normalni, nejak se vybirat musi. Clovek prece neni racionalni tvor ve smyslu chladneho intelektualniho kalkulu, naopak casto jsou jeho rozhodnuti emocionalni a iracionalni.

    Pokud vydavate BL pro uzce zamerenou intelektualni elitu, pak jsou Vase narky opravnene, v opacnem pripade jste docil prekvapujiciho zjisteni, ze lidi se chovaji jako lidi.

    Protoze ctu BL z emailu, clanky nevynechavam. Priznam se ale, ze jsem duvernou zpravu vlady jen preletl ocima, protoze nemam silu se zabyvat vyplody naseho gerontokratickeho panoptika podporovaneho profesorem Transformatorem a jeho statostranou.

    Ze lide nakonec maji, co sami chteli? Jak je to jednoduche! Za  vsechno si mohou sami a dobre jim tak! Pak na ne muzeme delat dlouhy nos! Ovsem, schopnost politiku oblbnout lidi neni radno podcenovat.

    Otazka, jaka cast muze ovlivnit vyvoj celku, stoji za  diskuzi. Napr. pokud prijde k volbam polovina lidi a jedna strana ziska vetsinu, pak staci 25 procent volicu tj. cca petina populace. 80 procent ma co nechteli a ani nevi jak.

    Zbytek muze mit taky co nechtel, protoze jej politici oblbli. A do pristich voleb je o zabavu postarano. A to nemluvim o propracovanejsich volebnich systemech, kde se muze uplatnit vliv jeste mensi casti.

    Demokracie ovsem nejsou jen ministri. V Italii se vlady stridaji jak na orloji a celkem nic moc se nedeje. Tak jako jsou navyky hygienicke, tak to bude chtit navyky demokraticke. Jak je ale ziskat? Ja si myslim, ze se snazite nas naucit myt si ruce po jidle.

    Skolstvi, to je zed narku. Ucitele jsou opravdu mizerne placeni a  vsichni maturanti se nedostanou na vysokou. Kdyby se dostali, stejne by se do skol nevesli. Prostredky jsou ponekud omezene. Skolstvi muze dostat vice, ale musime penize nekde ubrat. Lkaji vsichni a kde tedy ubirat?

    Zadny politik se neodvazi vystoupit pred lidi s tim, ze a) nekomu vezmeme b) nekomu pridame. Jen B je spravne.

    Obzvlast smutne na me pusobilo "snizeni uvazku" ucitelu. Dali jsme jim sanci pracovat kvalitneji za mene penez! Pak ovsem musi ministra, stat a stranu milovat! Nedelam si iluze, ze se neco rychle zmeni. Pokud jsem informovan, tak skolstvi ma velke problemy i ve vyspelejsich zemich a universalni recept neexistuje.

    Myslenka, vysokoskolsky vzdelat celou populaci, je mi podezrela. Kdyz vsichni latku nepreskoci, budeme muset zmensit metr! Muzete namitnout, ze nekdo se nauci rychle behat. Ja vsak znam typy, co se nenauci nic. Jako opatreni ke snizeni nezamestnanosti a  zkulturneni nekterych casti populace by to snad slo.

    Ludvík Vavřina

    P.S. Sledoval jsem na CT1 film o rasove-pedagogickych problemech ve Francii a napadla me hrozna vec. Protoze jsme chudi, nehromadi se u nas imigranti a jsme usetreni problemu. Hle, jaka vyhoda chudoby!


    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|