úterý 12. ledna

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled zpráv z ČR Odkazy:
  • Přehled nejzajímavějších článků z poslední doby Česká politická kultura a hospodářství:
  • Cizinci, dvojí ceny a falešná česká tvrzení (Kazi Šťastnová) Česká politická kultura:
  • Lustrace, zákonnost a černobílé vidění (Jiří Jírovec)
  • Dopis Pen klubu: za všechno může ten Benda (Jindřich Pařík) Sdělovací prostředky:
  • Česká televize: Zdeněk Šámal a Neville Chamberlain: "vzdálená země, o jejíž obyvatelích nevíme nic." - To, co čem šéf zpravodajství ČT nemá ponětí: pokračujeme v recenzi Paxmanovy knihy The English (Jan Čulík) Názory:
  • Dvojí ceny jsou správné (Vladimír Wagner)
  • Dvojí ceny jsou obscénní (Miloš Kuhn) Dual pricing apartheid in the Czech Republic:
  • Foreigners, dual pricing and false assertions in Britské listy (Kazi Šťastnová) Děti Země:
  • Důkazy o spojení černé skládky s Českomoravským cementem mizí
  • Němečtí Zelení jsou proti stavbně dálnice z Drážďan do ČR Oznámení:
  • Právě vyšlo nové číslo časopisu Tramvaj Načerno



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Němečtí Zelení proti stavbě dálnice z Drážďan do ČR

    Děti Země

    Němečtí Zelení proti saské dálnici A17

    Po ostré diskusi uvnitř německé strany Zelení/Aliance 90, která je ve vládní koalici se Sociálnědemokratickou stranou (SPD) na spolkové úrovni, bylo na konci prosince 1998 potvrzeno, že němečtí Zelení jsou proti výstavbě dálnice A17 od Drážďan směrem na Prahu. O této skutečnosti, která bude mít jistě velký význam v další diskusi o osudu dálnice, informovala Děti Země saská ekologická organizace Grüne Liga.

    Přestože Zelení jsou proti výstavbě dálnice A17 již od roku 1991, konzistentní postoj strany zpochybnili někteří její členové na spolkové úrovni - např. předseda dopravní sekce Zelených Arno Schmidt nebo mluvčí poslanecké frakce ve Spolkovém sněmu Rezzo Schleuch. Jejich názory, že již nelze zabránit další výstavbě dálnice však zvrátili členové z Drážďan a ze Saska (např. Antje Hermanuová). Pro výstavbu dálnice A17 se naopak vyslovila saská část SPD, i když ještě před loňskými volbami do Spolkového sněmu byly zásadně proti.

    V této souvislosti je nutné také připomenout, že v únoru 1995 se poslanci za Zelené, PDS, SPD a Nezávislé v zastupitelstvu města Drážďan vyslovili proti vedení dálnice A17 přes okraj města, čímž přehlasovali členy CDU. Tento verdikt však zvrátilo městské referendum dne 5.11.1995, které za masivní podpory vládnoucí koalice CDU/CSU a FDP podpořilo trasu dálnice A17 blíže městu.

    Velkou nadějí pro odpůrce dálnice jsou v roce 1999 dvě zásadní události - volby do Saského sněmu (Lantag), kam za Zelené kandiduje i vlivný šéf Grüne Liga Saska a hlavní odpůrce dálnice Stefan Schönfelder a také nová diskuse o výstavbě dálnic v Německu, kterou na únor 1999 naplánoval spolkový ministr dopravy Müntefering (SPD).

    Z celkové délky cca 44 km dálnice A17 dosud není postaven ani metr (např. český úsek Lovosice - Ústí nad Labem - státní hranice měří rovněž cca 44 km), i když dne 21.8.1998 byla zástupci CDU manifestačně před volbami zahájen první výkop krátkého úseku v délce 4 km u Drážďan. Stavba zatím dále nepokračuje, neboť není jasné, zda bude financována ze spolkových peněz nebo z Evropské unie. Celkové náklady jsou odhadnuty na nejméně 2 miliardy marek.

    "Přestože na obou stranách hranic existuje silný politický tlak za každou cenu vybudovat dálnici A17/D8 v předložené trase, dosud zjevné a politikům ještě neznámé problémy mohou tomuto záměru v blízké budoucnosti definitivně zabránit", tvrdí vedoucí dopravní sekce Dětí Země Miroslav Patrik.

    Další informace lze získat u Grüne Liga Sachsen: Stefan Schönfelder nebo Matthias Karich, tel. 00-49-351-4943354 a fax 00-49-351-4943450.



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|