čtvrtek 23. září

O B S A H

Co je nového v České republice:

  • Komentovaný přehled událostí Odkazy:
  • Soubor nejzajímavějších článků z poslední doby Využijme internet:
  • Pošlete prosím - i anonymně - údaje o členech bývalé nomenklatury KSČ, kteří dnes podnikají (Václav Žák) Prezident Havel dělá soukromým podnikům reklamu:
  • Špatný příklad (Ivan Hoffman) Hrozba monopolu v Americe:
  • Firma Microsoft "bude muset být rozčleněna na kusy", požaduje americká vláda Stížnost L Pavliče na Českou poštu a odpověď jejího tiskového mluvčího - reakce:
  • Ublížená dušička (Česká pošta) (Ladislav Pavlič)
  • Česká pošta promluvila (Petr Jánský)
  • Dva poplatky České pošty (Mirek Vachek)
  • Mluvčímu České pošty: Ovládejte svou aroganci anebo opusťte ihned svou funkci (Drago Sukalovský)
  • Arogance mluvčího České pošty (Petr Novák)
  • Typické jednání českého úředníka (Jindřich Pařík)
  • Musím hájit dobré jméno České pošty (Ladislav Vančura, mluvčí České pošty)
  • Přátelská pomoc panu tiskovému mluvčímu České pošty I. (a jiným úředníkům) - Rozbor textu (Jindřich Pařík)
  • Přátelská pomoc panu tiskovému mluvčímu České pošty II. (a jiným úředníkům) - Vzor odpovědi (Jindřich Pařík) Televize Nova:
  • Společnost CET 21: Jak je to s navyšováním jejího kapitálu? (Jan Lipšanský, Petr Novotný) Reakce:
  • Vliv estébáků v České republice (Dalibor Žůrek)
  • Estébácké spiknutí? (Ludvík Vavřina) Korespondence:
  • Výzva sochařů: otevřte archívy Státní bezpečnosti - a odpověď Václava Grulicha (Petr Hladký)



    Ikona pro Vaši stránku...

    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|


  • Musím hájit dobré jméno České pošty

    Ladislav Vančura

    Vážený pane inženýre,

    souhlasím s Vámi a dokonce jsem si všiml, že Česká pošta není úřadem státní správy, ale "jen komerční organizací poskytující určité služby". To je, žel, vše, na čem se asi shodneme.

    Články obdobného typu, jakým byl příspěvek pana Pavliče, se v posledních letech objevují stále častěji. Autoři bez hlubší znalosti věci, aniž by se obtěžovali o problému se sami jakkoli informovat, většinou vágním způsobem doprovázeným neadekvátními výrazy a obhroublou ironií napadají Českou poštu.

    Samozřejmě, že chápu pramalou chuť se s problémem hlouběji seznámit, samozřejmě, že klienti pošty nemohou znát všechny souvislosti poštovních technologických procesů. Stejně tak i pan Pavlič. Pak bych ovšem čekal, že napíše o problému seriózním stylem, ve stylu "stalo se mi na poště to a to, jak je to možné".

    Ovšem pan Pavlič zvolil právě tu formu, o které se zmiňuji výše. Článek se hemží výrazy "zloděj, zcizení, vykrádání, ČP se kasá, ČP je arogantní, ČP nedodržela smlouvu". Pochopitelně ani běžný čtenář nemůže mít hlubší znalosti o poště, a tak pan Pavlič manipuluje (aťuž úmyslně, nebo neúmyslně) se čtenářským míněním o České poště výrazně negativním směrem.

    V takových případech jsem samozřejmě nucen dělat to, čeho podle Vašeho názoru nejsem schopen, a to hájit firmu, jejímž jsem mluvčím.

    Ovšem nejen tím, že panu Pavličovi a čtenářům suše objasním skutečná fakta (znovu opakuji, těch 3,90 Kč vybrala od pana Pavliče banka, pošta s tímto způsobem nesouhlasí), ale současně s přiměřenou dávkou ironie upozorním čtenáře na serióznost autora.

    Těžko lze přitom tvrdit (při srovnání se stylem psaní pana Pavliče, že se vyjadřuji hulvátsky a moje řeč je chvástavá a arogantní, aniž uvedete konkrétní formulace.

    Domnívám se, že pravidlo "zákazník má vždycky pravdu" přestává platit právě v případě, kdy se zákazník pokouší jakoukoli jemu sloužící firmu veřejně diskreditovat nepodloženými obviněními.

    Vaší hypotézu, co byste udělal, kdybych byl Vaším zaměstnancem, je zbytečné komentovat.

    S úctou

    Ing. Ladislav Vančura



    |- Ascii 7Bit -|- PC Latin 2 -|- ISO Latin 2 -|- CP 1250 -|- Mac -|- Kameničtí -|